Weekend story - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Weekend story - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Weekend story

Door: Marcelle Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Ik zal jullie allen even bijpraten over ons weekend. Ik ben vanaf 14-10 maar wat punten op papier gaan zetten waarvan ik denk dat ik iet vertellen moet. Het is vandaag 16 oktober en dus ga ik nu even 2 dagen terug in de tijd. Vrijdag hebben we een relatief rustige dag gehad. Ellen en Iepie hebben die dag een auto gehuurd en vertrekken 's ochtends vroeg om half 10 met beppe, Tine en Naomi richting Westpunt. Brenda is 's ochtends om 08.45 uur al opgehaald voor haar 2e prive duikles. Boris heeft tijdens zijn wereldreis zijn duikbrevet behaald en het leek Brenda geweldig om tijdens ons verblijf hier nog een gezamelijke duik te kunnen maken. Boris slaapt uit en Simon, Tessa en ik gaan 's ochtends even een eind wandelen. Terug langs de boulevard en bij Hemingway lekker een bakje koffie. We appen Boris dat we daar zitten en hij zoekt ons even later op en we nuttigen daar onze lunch.Tessa gaat lekker naar bed en Boris en ik gaan met het fototoestel in de aanslag kijken bij Wietse en Annica die om 14.00 uur gaan zwemmen met dolfijnen. Het blijft prachtig om te zien hoe de dolfijnen hun kunsten vertonen. Ik maak mooie foto's die ik later Wietse zal toemailen. Ik besluit maar bij het CDTC te blijven want ongeveer een half uur later mag Tessa weer haar therapiesessie doen. Als Tessa omgekleed wordt zien we Naomi komen aanlopen. We hadden niet verwacht dat ze tijdig terug zouden zijn voor de sessie van Tessa. Ik loop even het kantoor van het CDTC binnen om mezelf aan te melden voor een tweetal workshops en informeer wat er gebeurt met dolfijnen die komen te overlijden, zoals Papito afgelopen jaar. Hun lichaam wordt teruggegeven aan de zee verteld Karin. Alle trainers gaan dan mee op een boot en nemen dan afscheid van de dolfijn. Als ik dat de anderen vertel, ben ik er emotioneel van. Even later nemen we met z'n allen weer plaats op onze schaduwrijke plek recht tegenover het dock. Ze draaien Tessa op haar buik en Sebastian wacht de actie van Tessa af. Die blijft uit. Hij daagt haar uit om zichzelf vanaf het dock het water in te laten glijden. Tessa laat haar ongenoegen duidelijk horen en gilt. Eenmaal in het water is het genieten geblazen. Ze lacht, roept 'zo', heeft oogcontact met Nubia en voert de opdrachten goed uit. Als Nubia haar sprongen laat zien, gilt ze van blijdschap. Heerlijk om haar zo te zien genieten. Sebastian sprak over een 'hele goede dag'. Dat maakt je trots als ouders. In informeer bij hem of Tessa tijdens de zwemsessie ook woordjes spreekt. Hij geeft aan dat hij niet begrijpt wat ze zegt. Echt jammer dat we dat niet beter meekrijgen. Sebastian verteld dat Tessa na afloop een aanvalletje had en dat ze de meegegeven magneet niet hebben hoeven te gebruiken. We praten nog wat na en Tessa krijgt een pittige aanval. Zo hevig was het zonet niet zegt Sebastian. Ondanks dat ik weet wat ik moet doen raak ik toch altijd in de stress ervan. Het is wel je kind! Gelukkig reageert ze snel weer nadat we de magneet gebruikt hebben. Morgenmiddag worden we om 14.00 uur verwacht voor de familyswim i.p.v. 16.00 uur. Had Boris net om 14.00 uur zijn dolfijne zwem ingepland. Boris informeert of dit veranderd kan worden, dat kon niet werd gezegd. Mooi, dan zal ik er eens even heen. Ik geef aan dat het overmacht is, en dat wij niet ervoor gekozen hadden om het tijdstip te veranderen. Het lukt mij wel om de afspraak een dag te verplaatsen. 's Avonds eten we heerlijke pasta die Ellen en Iepie gemaakt hebben en sluiten de avond opnieuw af bij Hemingway waar live muziek aanwezig was. Op zaterdagochtend ben ik vroeg wakker. Het is 15 oktober en ik ben opnieuw jarig op Curacao, net als 3 jaar geleden. Simon gaat boodschappen doen en ik vraag hem of hij gebak wil meenemen. Bij thuiskomst ben ik dan ook wel wat teleurgesteld omdat hij met een soort spritskoeken komt aanzetten. Een vooraf opgesteld plan blijkt later. Ik mopper tegen Brenda dat hij niet eens taart heeft kunnen scoren. We drinken buiten koffie en dan komt Naomi met een prachtige verjaardagstaart aanlopen. Of ik binnen wel even de 48 kaarsjes wil uitblazen. Wat een verrassing! Ik neem blij alle cadeaus in ontvangst. Ik voel me echt jarig!! De taart is echt heerlijk. Als kers op de taart gaan we om 14.00 uur zwemmen met Nubia. Tessa zal dan toekijken vanaf de kant. Het blijft een ongelofelijk mooie ervaring. Tessa lijkt wel jaloers te zijn want we horen haar gillen. De familie maakt foto's en filmpjes die we later bekijken. 's Middags gaat een ieder zijn gang, de één gaat naar het zwembad, de ander naar het strand en sommigen houden siësta.
's Avonds gaan we met z'n allen uit-eten bij Hemingway. Een fijne, gezellige afsluiting van mijn verjaardag. Als we willen betalen lukt dit niet, zelfs niet met de creditcard. De Rabobank had een onderhoud gepland waardoor het niet lukte. Boris en Brenda wilden nog op stap maar konden ook geen geld pinnen. Ze lenen 50 euro en dat accepteert de taxichauffeur wel zodat ze toch nog weg kunnen naar Jan Thiel waar hun vrienden op hun wachten. Zondagochtend zijn we alweer vroeg op want Boris gaat om 08.00 uur zwemmen met dolfijnen. Hij vindt het een geweldige ervaring. Wij als paparazzi maken weer mooie foto's en filmpjes. Het is de rest van de dag een 'lazy sunday' en we doen wat we leuk vinden. Tessa geniet met ons op het strand en kan daarna heerlijk slapen omdat ze zo vermoeid is door het spelen met het water. Als ik haar weer uit bed haal zie ik een paar rode bovenbenen en armen. Ondanks dat ze goed ingesmeerd is, heeft de zon haar huid verkleurd. 's Middags bel ik even met mijn tantezegger Melvin die in Spanje woont. Hij is jarig en alweer 13 jaar geworden. Ook feliciteer ik de rest van mijn familie met zijn verjaardag. 's Avonds halen we bij de Lions Dive zes pizza's op en daar wordt lekker van gegeten. Als we de salsa klanken horen besluiten we toch nog even een kijkje te gaan nemen en een drankje te drinken. Het was een heerlijk relaxed weekend!

  • 17 Oktober 2016 - 19:07

    Paulina:

    Dag familie Wiersma en vrienden-familie!
    Wat fijn om te lezen dat jullie weer een mooie tijd beleven daar.
    Leuk dat wij mogen meegenieten!

    groetjes,
    Paulina

  • 17 Oktober 2016 - 20:41

    Klaasje Bos:

    Hallo allemaal. Wat een leuk en uitgebreid weekend verslag! We zijn hier weer helemaal op de hoogte. Wat fijn dat Tessa het ook zo naar zin heeft en het zo goed doet. Want daar gaat het toch allemaal om. Voor iedereen maar even speciaal voor Baukje , groeten van Klaasje.

    W5n
    wat

  • 17 Oktober 2016 - 21:05

    Bauke:

    17 October 2016 bauke
    Marcella allereerst nog van harte gefeliciteerd en nog vele jaren in gezondheid met jou familie
    Wat mooi dat het zo goed gaat met Tessa
    Baukje heb al vaak het mooie jurkje aan gehad
    De tijd schiet al weer aardig op dat je weer terug moet
    Ik wens jullie allemaal weer een behouden thuiskomst
    Lieve Groetjes Bauke

  • 18 Oktober 2016 - 08:56

    Anja De Boer:

    Heerlijk genieten met elkaar.
    Een fijn verblijf nog en een rustige terugreis.
    Groeten aan jullie en ook aan Boris.

  • 18 Oktober 2016 - 12:42

    Hiddo En Dieuwke:

    Marcella van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Nog heel veel plezier en succes daar. Leuk om jullie verhalen te lezen.

    Geniet ervan en van Tessa!

    groetjes,
    Hiddo, Dieuwke, Ruben en Mart

  • 18 Oktober 2016 - 14:51

    Jolanda Wiersma:

    Lieve familie,

    Wat een prachtig verhaal marcelle. Wat fijn dat Tessa zo geniet van de dolfijnen.
    jammer dat ze een aanval kreeg maar gelukkig weet je wat je moet doen. Maar logisch dat je dan in de stress raakt. Het is hier op het moment echt herfst. Regen en harde wind. Dus genieten jullie daar nog maar even lekker van het mooie weer. Voor jullie nog even te gaan heerlijk. Iepie, Ellen, Mem en tante Tinie een goede vlucht en winterjas maar gereed houden.
    Groetjes van ons allemaal uit oudemirdum


  • 18 Oktober 2016 - 17:08

    Suus :

    Marcella, nog van harte gefeliciteerd meid met je 48ste verjaardag. Wat een gezellig verslag maak jij, het is alsof ik er bij ben. Zo bijzonder dat Tessa ook met deze dolfijn zo'n goeie band heeft. Doe Baukje mijn groeten, fijn dat ze dit ook mee kan maken.
    Jullie genieten al, dat hoef ik niet meer te zeggen.
    Doeidoei, neem er maar eentje op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1483
Totaal aantal bezoekers 67123

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: