Oude bekenden - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Oude bekenden - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Oude bekenden

Door: Marcelle Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

We hebben allemaal wat last van de jet-lag. 's Nachts om 02.00 uur klaarwakker. Gelukkig toch weer lekker ingedommeld. Simon is er zoals altijd 's ochtends als eerste uit en maakt de tafel klaar voor het ontbijt. De service bij de Dolphin Suites is erg goed. Voordat we vertrokken konden we formulieren invullen zodat vervoer geregeld was en ook de boodschappen klaar zouden staan bij aankomst. Helaas was ons brood beschimmeld en heeft een ieder 1 boterham eruit kunnen halen dat nog eetbaar was. Het restant breng ik even bij Karlita om haar te attenderen zodat anderen dit bespaart blijft. Na het ontbijt ga ik samen met Brenda en Tessa naar het zwembad om wat zonnestralen op te vangen. Tessa goed in de zonnebrand gezet en die ging heerlijk op het loungebed liggen. Simon en Naomi wachten op het busje dat hen bij de supermarkt zal brengen. Rond half 11, toen een ieder weer thuis was, zijn we lopend naar het CDTC gegaan wat op 250 mtr. afstand ligt. We maken een rondje over het terrein en zien een groep mensen aan komen lopen die een zwemsessie met de dolfijnen gaan beleven. We nemen plaats op de tribune en kijken naar wat komen gaat. Hoe zou Tessa reageren bij het zien van de dolfijnen?
Nou niet!! Ze ziet het gelaten toe en is niet bijster onder de indruk.
Rond 13.00 uur zullen Elske (voormalig buurmeisje) en Ruben bij ons langskomen. Zij zijn hier op vakantie en toen ze hoorden dat wij tegelijkertijd op Curacao zouden zijn was het plan ontstaan om iets af te spreken. Ik had Tessa verteld dat Elske zou komen en ik zag haar hyper worden en een blij gezicht krijgen. Elske kwam vroeger veel bij ons en is uiteindelijk ook in de gehandicaptenzorg gaan werken. Tessa ligt te slapen als ze bij ons aankomen. Na een duik in het zwembad gaan we gezellig met elkaar naar Hemmingway om daar een lekkere cocktail te nemen. Bij Hemmingway treffen we Maxime met haar ouders en broertje. Ook zij waren in 2013 op Curacao voor de dolfijnentherapie. De meiden hebben even oogcontact en Maxime aait Tessa liefkozend. Een foto momentje waard. Het is voor Elske en Ruben hun laatst avond op Curacao, ze vertrekken morgenavond weer naar Nederland. Ze willen ons vanavond meenemen naar pizzeria Di Mare waar ze reeds eerder hebben gegeten. We hebben allemaal wel zin in een pizza, na al dat zwemmen en snorkelen. We besluiten om Tessa vooraf even een kort tukje te laten doen, wat achteraf gezien niet zo'n goed plan was. Brenda en Naomi gaan even mee naar het appartement in Willemstad waar Elske en Ruben verbleven. Gauw schrijf ik in de tussentijd mijn 1e verhaal voor op de website. Een ieder frist zich op en rond 19.00 uur lopen we richting boulevard. Tessa heeft moeite om haar ogen open te houden na haar korte tukje. Volgens mij hebben we haar gewekt uit haar nachtrust. Aangekomen bij de pizzeria valt ze in een diepe slaap in haar comfortabele rolstoel. De grote pizza zorgt ervoor dat we niet eens een ijsje toe nemen. De pizza slize van Tessa krijgen we mee in een bakje, kan ze morgen anders nog krijgen. Terug bij de Dolphin Suites nemen we afscheid van Elske en Ruben, die we morgen nog even zullen zien omdat ze zich nog willen opfrissen alvorens terug te vliegen. Het was een relaxte dag waarbij we hebben kunnen genieten van de warme temperatuur, wat Brenda overigens rood verbrande voeten heeft opgeleverd.

  • 10 Oktober 2016 - 09:04

    Jelske En Dennis:

    Wat fijn om jullie verhalen op afstand weer te kunnen volgen.
    We wensen dat jullie doel (of hoop) een stapje dichterbij zal komen en daarnaast wensen we jullie heel veel plezier en genieten toe!

  • 10 Oktober 2016 - 13:05

    Heidi Zeegers:

    Wat een verrassing vanmorgen toen ik mijn mail bekeek: het eerste verslag van jullie reis. Wat geweldig dat jullie deze reis weer kunnen maken. Ik wens jullie daar een hele fijne tijd toe , het zal voor Tessa best wel pittig zijn, maar wat een mooie ervaring. GENIETEN!!!!!

  • 10 Oktober 2016 - 13:52

    Sanna Stellingwerf:

    Wat super om jullie weer zo fijn te kunnen volgen..
    Het begin van deze bijzondere vakantie is al goed.. Hopen op veel moois komende dagen / week!
    Geniet met elkaar!!!!

  • 10 Oktober 2016 - 19:40

    Sandra Westra:

    Geweldig geschreven Marcelle! Ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven!

  • 11 Oktober 2016 - 12:02

    Danielle Van Noord:

    Dit klinkt heerlijk relaxt Marcelle. Geniet ervan. Ik hoop dat Tessa van de dolfijnen geniet, haar 2e keer toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1753
Totaal aantal bezoekers 67092

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: