Een vervolgverhaal - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Een vervolgverhaal - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Een vervolgverhaal

Door: Marcelle Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Hoe anders zou de beleving zijn dan toen we in 2013 naar Curacao mochten afreizen. Dat was zo bijzonder en speciaal dat dit onmogelijk overtroffen kan worden. Deze geweldige ervaring voor Tessa hoopten we ooit in de toekomst weer te kunnen maken. Dat dit 3 jaar na dato alweer zover zou zijn hadden we niet durven hopen. Het waren Iepie en Ellen die in 2014 opnieuw een actie voorstelden. Hier hebben we echter wel discussies over gehad en uiteindelijk heeft hun enthousiasme en overredingskracht ertoe bijgedragen dat er op 4 april 2015 een Dolfijne Party gepland stond met het doel geld in te zamelen voor het bekostigen van alléén de therapie. En dat doel werd bereikt. Wat een geweldige avond met medewerking van velen! Het zou niet lukken om in 2015 te kunnen gaan maar 2016 leek ons ook prima. Dat we in 2016 ook een fikse woningaanpassing voor Tessa zouden krijgen hadden we niet geheel voorzien. Op 7 oktober rond 06.30 uur kwam Tinker ons opnieuw ophalen van huis en werden we tijdig op Schiphol afgeleverd. Het was de bedoeling om om 11.00 uur te vertrekken. Het was echter rond 10.45 uur dat de piloten en crew zich melden bij de gate. Tessa werd al ongedurig en liet zo nu en dan een schelle kreet door de gate hal gaan. Velen schrokken op uit hun boek of mobiel en alle ogen waren op ons gericht. Gelukkig kon erom gelachen worden. Wij worden er niet anders van, maar kan me voorstellen dat dit de aandacht trekt. Na boarding en gesetteld te zijn op rij 10 en 11 in het vliegtuig, ging ons nieuwe avontuur van start. Wat zal dit avontuur ons allemaal weer brengen? Tessa heeft de helft van de reis heerlijk geslapen op de lorazepam die we voorgeschreven hadden gekregen. Onze gedachten gingen wel even terug naar 2013, dat Tessa toen vlak voor vertrek een hevige epilepsieaanval had gehad. Als dat ons deze reis maar bespaart zou blijven. Echter Tessa heeft tijdens de vlucht een 3-tal aanvallen en na de 3e aanval besloot ik om haar de meegenomen midazolam neusspray te geven. Mede hierdoor heeft ze de reis zo fijn geslapen. Tijdens haar wakkere momenten was ze veel aan het niezen met veel snottebellen. Een flinke verkoudheid op komst! Rond 15.00 uur landen we op Hato en wachten we tot de rolstoel vanuit het ruim bij ons gebracht wordt. We worden meegenomen door iemand die ons langs de wachtende menigte begeleidt, ons hielp met de koffers en binnen 20 minuten zaten we in de bus die ons naar ons appartement zou brengen. Onderweg zoeken onze ogen naar herkenningspunten van het eiland. En 20 minuten later staan we oog in oog met het complex waar we ook in 2013 hebben mogen verblijven: De Dolphin Suites. Karlita is het vertrouwde gezicht die ons naar ons appartement brengt met de bestelde boodschappen. Naomi en Brenda installeren zich op hun kamers en willen als eerste de wifi-code weten om nog wat berichten te kunnen versturen. Daarna is het voor hun tijd voor een verkwikkende duik in het zwembad. Wij besluiten om Tessa maar tijdig op bed te doen want die was echt 'kapot'. Ik maak met Naomi nog even een ommetje langs Mambo-beach en benadruk nogmaals dat het wel uniek is dat wij dit avontuur met Tessa nogmaals mogen beleven hier. Om half 8 Curacao'se tijd zoekt een ieder zijn bed op en we zullen zien wat morgen ons weer brengen mag.

• 09 Oktober 2016 - 08:37

Fenny:

Hallo dames,
    Heel bijzonder dat jullie dit nog een x mogen beleven!!
    Heel veel plezier en genieten, ik zal jullie blog volgen.
    Xxx fenny

• 09 Oktober 2016 - 09:03

Itie :

Beste Marcelle,
    Wat mooi om te lezen dat jullie deze kans nogmaals hebben gekregen. Geweldig voor Tessa en voor jullie.
    Hopelijk brengt het jullie ook weer zoveel als de vorige keer, dat zou fantastisch zijn. Een supermooie tijd gewenst met elkaar

• 09 Oktober 2016 - 11:33

Buurtjes:

Heel veel plezier, geniet van elkaar en al het moois wat Dushi Korsow te bieden heeft.
    Leuk dat jullie ons op de hoogte houden en succes met Tessa haar dolfijnen therapie.

Groetjes Feikje, Eric, Marnick, Jeffrey & Rixt

• 09 Oktober 2016 - 11:40

Tina Visser:

Wat heerlijk voor jullie om daar weer te zijn , het is jullie zo gegund, Tante tien en ome Ed xxxxx

• 09 Oktober 2016 - 12:36

Beppe Baukje:

leuk dat we even wat fan jim hjerden
    Lieverds oant moarn

• 09 Oktober 2016 - 12:50

Hilda Tolsma ( Taxichauffeur ):

Fijn om te horen dat jullie een goede reis gehad hebben.
    Ik wens jullie een fantastische tijd toe met zijn allen en ben zeer benieuwd hoe Tessa dit weer zal beleven en jullie ook natuurlijk.
    Geniet ervan!!

Groetjes Hilda Tolsma

• 09 Oktober 2016 - 13:30

Ellen:

Fijn dat alles goed is gegaan! Mijn koffer staat klaar... Tot morgen!

• 09 Oktober 2016 - 14:14

Lienke De Ringh:

Lieve Tessa en familie Wiersma
    Geniet van alles wat er gaat komen
    en van elkaar
    Wij vonden het zo fijn dat er een vervolg mocht komen
    Tessa en familie houd ons op de hoogte wij volgen jullie
    Dikke tuut en knuffel voor jullie allen
    Auke en Lienke doei

• 09 Oktober 2016 - 15:11

Hessel En Heidi:

Prachtig weer! Veel succes, groetjes...

• 09 Oktober 2016 - 15:19

Chantal Ijzerman:

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen!! In gedachte wandel ik met jullie mee!! Hoop dat deze ronde weer een hoop positiefs mag geven. Het zal natuurlijk wel anders zijn,dan de vorige keer zonder die Rotterdammers

• 09 Oktober 2016 - 18:57

Akkelies:

Hallo familie Wiersma. Leuk om jullie verslag te lezen en voor ons nu ook herkenbaar.
    Wij zijn vanmorgen net terug gevlogen van Curacao en we hebben de plek waar jullie nu verblijven ook bezocht! Heel bijzonder hoe ze daar omgaan met het zwemmen met de dolfijnen. Wij vonden het indrukwekkend om te zien.
    Toen wij daar waren afgelopen donderdag was het erg warm!
    We wensen jullie een goed verblijf veel plezier en succes toegewenst!!
    Liefs van Akkelies en Jan Wietse.

• 09 Oktober 2016 - 19:26

Yvonne Groen:

Hallo Marcelle, fijn dat de reis redelijk voorspoedig gegaan is. Leuk om het verslag zo te lezen, jullie zullen ondertussen al wel gesetteld zijn. Veel plezier daar met zijn allen en vooral voor Tessa. Ik blijf jullie volgen, groetjes Yvon

• 09 Oktober 2016 - 19:45

Anmara:

Lieve Brenda en familie, ik lees graag mee hoe het jullie vergaat, voor mij een geheel nieuwe wereld. Ik wens jullie vooral veel plezier met elkaar!
    Groet t.Anmara :)

• 09 Oktober 2016 - 19:47

Janna En De Froulju:

Wat fijn dat jullie 'te plak' zijn. Even acclimatiseren en morgen komen Iepie, Ellen, beppe Boukje en haar zus die kan op. Hoe bijzonder moet dit zijn om dit met elkaar live te kunnen delen. Wij wensen jullie dan ook opnieuw een onvergetelijke en voor Tessa leerzame tijd toe!

Liefs uit Workum.

• 09 Oktober 2016 - 19:56

Hannie Lootsma:

Hallo Allemaal
    WE wensen jullie heel fijne dagen op Curacao Fijn voor Tessa we hopen dat ze er heel van geniet en jullie ook Hartelijke groeten van iedereen hier

• 09 Oktober 2016 - 20:14

Pit:

Heel goede vakantie daar met elkaar!

• 09 Oktober 2016 - 20:46

Jouke En Tineke:

Hee lieve jullie allemaal,
    Wat fijn, dat de reis zo goed is gegaan. En dat Tessa zo lekker heeft geslapen.
    We hopen dat deze reis jullie brengt wat jullie verdienen. Maar als we jullie verslag zo lezen, is dat al voor een groot gedeelte gelukt.
    Heel veel plezier, geniet er van , zo met z'n allen, hoe bijzonder is dat.
    En we hopen, dat Tessa het heel erg naar de zin gaat krijgen en jullie natuurlijk ook
    We blijven jullie volgen
    Doei, liefs van ons

• 09 Oktober 2016 - 22:46

Nel Visser:

fijn om je relaas te lezen.in gedachten reisde ik mee.heel veel plezier samen en een goede therapie voor tessa.dikke kus oma nel