Een topdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Een topdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Een topdag

Door: Marcelle Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Om 06.00 uur gaat de wekker af. Je zou zeggen je hebt vakantie, dan zet je toch geen wekker. Maar vandaag moeten de mannen en Naomi vroeg opstaan omdat er om half 7 een vissersboot op hun wacht die hen de ochtend zal meenemen de zee op, in de hoop enkele vissen te vangen. Ik zet de wekker uit en draai mij nog lekker een keer om. Tessa slaapt ook nog fijn dus wij hoeven nog niet zo nodig eruit. Om acht uur spring ik mijn bed uit omdat Tessa een aanval heeft. Later die ochtend had ze er nog één. Ik besluit dan maar van bed af te blijven en straks lekker met Tessa te gaan zwemmen. Eerst maar even ontbijten en Tessa van haar medicijnen voorzien. Brenda komt wat later van bed af en dan liggen wij al bij het zwembad. Maxime haar vader loopt langs en gaat boodschappen doen. Of ik nog iets nodig ben? Oh jee, helemaal niet bij stil gestaan. Simon doet trouw dagelijks de boodschappen en ik weet zo snel ook niet te bedenken wat we nodig zijn. Ik zeg dat ik niets nodig ben. Later blijkt het brood op te zijn en heb ik geen avond-eten in huis. Brenda stelt voor om even de lunch bij Hemingway te doen met z'n 3-en. Strak plan. Zij besteld een pistolet met kroketten en ik neem een italiaanse bol met gerookte zalm, uienringen en kappertjes. Tessa krijgt een tosti ham-kaas. Brenda en ik delen onze broodjes. We zijn rond 13.00 uur bij het appartement als onze vissermannen weer huiswaarts keren. We zijn benieuwd naar de vangst maar deze bleek vies tegen te vallen. Een hele ochtend op pad en dan maar 2 vissen vangen, is wat karig. Naomi heeft 1 vis gevangen welke aan boord direct in moten werd gehakt en gebruikt werd als aas. Daarmee werd uiteindelijk nog een baracuda van een kleine meter gevangen. Ze hebben leuke foto's gemaakt en kunnen hier met plezier aan terugdenken. Als ze horen dat er geen brood in huis is besluiten ook zij om maar bij Hemingway iets te eten. Vanavond zullen Brenda, Boris en Naomi bij Tessa blijven zodat wij samen uit-eten gaan. Simon heeft voor z'n 50-ste verjaardag een dinerbon gekregen welke hij bij Hemingway/Nemo/Piazza of Chill & Grill kan besteden. Ik lig 's middags nog lekker op het strand en praat wat met Maxime haar ouders. Ik vergeet bijna de tijd en kom onderweg Simon en Tessa al tegen die de brug van het CDTC overgaan. Ik douche gauw en sluit me bij hen aan. Ik weet wel niet hoeveel foto's ik al niet gemaakt heb van Tessa werkend op het dock en in het water. Als we thuis zijn moet ik ze maar bewerken en er een mooi album van maken. Tessa doet het erg goed. Ze werkt heel goed mee en laat zien dat ze er veel plezier in heeft. Tessa werkt deze week vanaf dock 1 waarbij het zicht aanzienlijk beter is. Ik maak veel foto's, niet alleen van Tessa maar ook van Fabio. Zijn ouders hebben zelf nog niets gezien van de therapie van hun zoon omdat hij zodra hij zijn moeder ziet, hij dan mee naar huis wil. Zijn vader heeft me hun e-mailadres gegeven zodat ik de foto's kan doorsturen. Ellen had afgelopen week al wat filmpjes van hun zoon toegezonden. Ze waren er erg blij mee. Tessa heeft ondertussen laten zien dat ze zichzelf al aardig op het droge weet te helpen. Ze zet zich met haar voeten af op de benen van Sebastian. Ook het water ingaan gaat vloeiender. Ze lag vorige week als een walrus op het dock, die moeizaam van haar plek kwam en nu glijdt ze geleidelijk het water in. Het binnen werken ging super verteld Sebastian. Ze hebben de fibratiepen gebruikt alvorens Tessa d.m.v. een lepel de bonen in een schaaltje over te laten scheppen. Ze heeft vrijstaand in de ruimte gewerkt, wat prima ging. Ze heeft 1x de muur opgezocht om steun van te krijgen. Erg tevreden zijn we allen. Sebastian laat nog even de hulpmiddelen zien waarvan ze gebruik maken. Ook dit zetten we op de foto zodat we het mogelijk online kunnen gaan bestellen. De kinderen halen wat lekkers bij de Mexicaan vandaan en nadat wij ons hebben opgefrist gaan we via het strand richting Chill & Grill. Als we er aankomen zien we mensen in de rij staan met cadeaus in hun handen. Het blijkt een besloten feestje te zijn van iemand die 60 is geworden. We kijken elkaar aan en verstaan elkaars gedachten... op naar Hemingway! Gesetteld op onze stoelen, met onze voeten in het zand, zien we genodigde gasten richting Chill & Grill voorbij gaan. Heerlijk om mensen te bekijken vanaf onze plek. We bestellen een tomatensoepje vooraf en als hoofdgerecht kiest Simon voor de varkenshaas en besluit ik de runderstoofpot te nemen. Echt overheerlijk!! Als toetje een sorbet waarbij ik de vruchten helaas niet helemaal meer op kan. Net wat teveel van het goede. Een topdag komt ten einde waarbij we om 22.00 uur de lichten uit doen.

  • 21 Oktober 2016 - 08:59

    Ellen:

    Leuk om te lezen dat het weer zo goed is gegaan! Geniet er nog maar lekker van daar, wij zitten hier weer met 2 truien en 2 paar sokken aan

  • 21 Oktober 2016 - 11:11

    Tineke Ykema:

    Heee hoi,
    Wat kan je het toch mooi opschrijven allemaal.
    Alsof we erbij waren, we zien jullie daar zitten , lekker eten, in de zon , vakantie

  • 21 Oktober 2016 - 11:12

    Iepie:

    Wat is het toch een topper die Tess!!! Trotse tante ben ik!!!
    Vandaag de finaledag! Veel succes allemaal en nog lekker even genieten!!

  • 21 Oktober 2016 - 17:04

    Beppe Baukje:

    wat fyn dat et sa goed giet mei Tessa
    hjoed al wer de leste dei Mar wat hew we een mooie wike by jim hant
    Geniet nog mar even en tot snein
    for allegear een dikke knuffel fan Beppe
    l

  • 21 Oktober 2016 - 17:22

    Yvonne Groen:

    Wat goed om te lezen dat de therapie zo goed gaat! Ik lees wel dat jullie heerlijk aan het genieten zijn, top!

  • 21 Oktober 2016 - 22:27

    Caroline Van Der Sluis:

    Mooi familie Wiersma! Wat een belevenissen, fijn dat het goed gaat.

  • 22 Oktober 2016 - 23:44

    Anja Vd Werf:

    Wat een mooie verslagen hebben jullie gemaakt
    Fijn hoor dat jullie dit zo met elkaar kunnen beleven
    Groetjes van Anja

  • 23 Oktober 2016 - 12:11

    Nel Visser:

    wat heb ik genoten van alle verhalen!
    of we er bij waren. goed gedaan hoor mar en siem.blij dat jullie weer veilig thuis zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 67082

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: