Maandag 17 oktober - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Maandag 17 oktober - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Maandag 17 oktober

Door: Simon Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Gisteren, zondag, hebben Marcelle en ik besloten om een auto te huren en vandaag samen op pad te gaan. Iepie en Ellen passen op Tessa, ze zijn er nu nog. We krijgen een Kia Picanto automaat mee mét airoco. We rijden richting de Westpunt om daar het eiland verder te verkennen. Als eerste besluiten we te stoppen bij Shete Boka, bij ons beter bekend als Boco Tabla, een natuurpark aan de kust van Curacao. Ondanks dat het lekker waait is het behoorlijk warm. We lopen naar de kust om daar een paar mooie plaatjes te schieten en wandelen nog een klein stukje verder alvorens weer naar de auto te gaan om verder te rijden. Helemaal aan het eind van het eiland stoppen wij bij een klein strandje om hier een kop koffie te drinken. De mevrouw in de bediening geeft als eerste aan dat ze géén koffie en thee hebben, wat een tegenvaller. Toch blijven we even zitten om van het uitzicht te genieten en bestellen een frisdrank. Vervolgens rijden we verder naar Playa Lagun, een prachtig strandje gelegen tussen twee grote rotspartijen. Boven op deze rots is een klein restauranje gevestigd waar we een broodje bestellen. Tijdens het eten zien we van boven dat er een klein vissersbootje richting het strand komt varen. Van boven kunnen we zien dat de twee vissers een tiental exotische vissen hebben gevangen waaronder een Baracuda van ongeveer een meter lang. We besluiten om hier nog even te snorkelen, zeker nadat we van een Nederlandse toerist gehoord hebben dat er die ochtend regelmatig een schildpad is gesignaleerd. Helaas hebben wij hem niet gezien.. Om weer op tijd voor de therapie terug te zijn besluiten we rond hlaf twee langzaam aan weer terug te rijden naar ons hotel. Langzaam zeg ik want buiten de snelwegen zijn de overige wegen hier niet van een al te beste kwaliteit. Regelmatig moeten we grote gaten ontwijken om te voorkomen dat we een lekke band krijgen. Rond half drie zijn we weer bij het hotel. Na een frisse douche horen we dat Tessa al wakker is en halen haar uit bed. Na het eten van een banaan en het drinken van een beker water lopen we tegen half vier naar het Sea Aquarium. Het is de laatste keer dat beppe, Tine, Ellen en Iepie bij de therapie kunnen zijn, ze vertrekken dinsdagmiddag weer naar huis. Tessa geniet in het water weer volop van de aanwezigheid van Nubia. Met name de momenten dat ze even uit het water moet vindt ze minder leuk en dat laat ze dan met een luide gil ook duidelijk merken. Na afloop horen we van Sebastian dat het duidelijk aan Tessa te merken was dat ze de afgelopen twee dagen niets gedaan hadden. Ze keek om haar heen alsof ze er voor de eerste keer was en het werken met de pictogrammen ging dus ook niet zo goed dan als het eind van de vorige week. Sebastian besluit om Tessa in een rubberen mat te rollen waardoor ze minder last heeft van de prikkels om haar heen. Hierna gaat het ietsje beter. 's Avonds eten we heerlijke, door Ellen gemaakte, bami. De dames gaan rond negen uur nog even naar Hemingway voor een laatste cocktail en ook wij besluiten om op tijd naar bed te gaan. Onze prima hulp van de afgelopen week gaat weer naar huis dus de laatste vijf dagen mogen wij, overigens met alle liefde, weer aan de bak.

• 18 Oktober 2016 - 18:55

Marten En Antje:

Simon, Marcella, Brenda, Tessa en Naomi,
    Wat kunnen we weer gezellig meegenieten van jullie mooie verhalen en belevenissen. Wat een fijne momenten daar op Curacao met z'n allen. Fijn dat de therapie voor Tessa, de afgelopen week ook goed is gegaan. Het blijft toch bijzonder!!
    Marcella nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde en gelukkige jaren erbij toegewenst!
    En geniet deze tweede week nog lekker met z'n allen!!

• 18 Oktober 2016 - 20:17

Cilia:

Hallo, wat weer geweldig om jullie belevenissen te lezen! Fijn dat het zo goed gaat met Tessa!!!
    Zou het stiekem wel even live willen zien.....
    Nog hele fijne dagen gewenst met veel genietmomenten nog!!
    Marcelle ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    groetjes uit een herfstig Bolsward..........