Wat afleiding - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Wat afleiding - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Wat afleiding

Door: Marcelle Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Elke ochtend komt iedereen in ons appartement het ontbijt nuttigen. Het is een gezellig samenzijn. Ellen zal vanmiddag bij Tessa zijn zodat Simon en ik samen even kunnen gaan snorkelen. Er zijn hier vooraan bij de kust zo ontzettend veel mooie vissen te zien. Rond half 12 gaan wij richting het strand. Stom dat ik de go-pro van Naomi niet meegenomen heb. Dat moet ik dan later deze week nog maar eens doen. We snorkelen zo'n 1½ uur en keren hongerig terug naar het appartement waar heerlijke kippesoep op ons wacht en stokbrood met kruidenboter of salade. Tessa doet haar middagdutje en na de lunch ga ik nog heerlijk even naar het strand bij Hemingway om wat te zonnebaden. De Haarlemmer rood hebben we ook weer meegebracht en daar besluit ik me ook maar eens mee in te smeren. 's Avonds zie en voel ik wat dit gedaan heeft, een roodgebrande huid. Beppe en Tine willen ook wel even proberen te snorkelen. Het moet even wennen maar zijn later enthousiast over wat ze gezien hebben. Ze gaan het zeker nog eens proberen. Om kwart voor 3 ben ik Tessa in haar badpak aan het hijsen omdat ze straks weer therapie zal hebben. Ik moet zeggen dat we het tijdstip van 15.30 uur ook wel een prima tijdstip vinden.Tessa is vooraf goed uitgerust. Naomi gaat vandaag met andere broertjes en zusjes mee met het middagprogramma. Tessa begroet Sebastian met een vriendelijk 'hallo'. Hij neemt haar mee naar binnen waar ze haar binnentherapie doet en later haar wetsuit aan krijgt. Tessa heeft er zin in! Ze geniet van het zwemmen met Nubia, met name op de momenten dat ze dicht bij haar is. Nubia is ook een echte 'knuffeldolfijn' verteld Sebastian later. Tessa laat ook van zich horen als het haar niet zint. Zo moet ze cooperatief zijn bij het in het water/uit het water gaan. Volgens mij vindt ze het wel makkelijk om erbij geholpen te worden maar wat we nou juist willen bereiken is meer zelfstandigheid en haar hierin uitdagen. Ze gilt en laat haar ongenoegen merken. Op de momenten dat ze in het water is met Nubia, geniet ze enorm. Helaas krijgen we niet goed mee wat Tessa allemaal zegt. De afstand tot het dock is wat groot. Sebastian verteld ons naderhand dat ze wel goed bezig is geweest binnen en dat ze buiten wat meer moeit had om de opdrachten uit te voeren. Ze was wat afgeleid en daarom liet hij Nubia dichter bij haar zwemmen zodat ze goed gefocust was op haar en beter tot keuzes kwam. Tessa is vermoeid, we zullen zien of ze het vanavond nog wat trekt als we zullen gaan bbq-en. Wietse en Boris zijn met hun meiden vanmiddag boodschappen wezen halen hiervoor. Tessa valt in slaap vlak voordat we zullen beginnen. Ze slaapt dan ook overal doorheen als wij het 'lang zal hij leven' zingen voor Wietse. Hij is vandaag jarig en is 25 geworden. Namens ons allen krijgt hij een dinerbon voor twee die ze hier deze week nog kunnen verzilveren. Brenda heeft nog een envelop overhandigd die ze van zijn ouders had meegekregen. Een mooie muziekkaart met persoonlijke felicitatiegroet erin. Geert komt ook gezellig bij ons bbq-en. Hij is een vriend van Boris en Wietse die hier woont en werkt. Een echte gastheer die alle dames van de nodige drank voorziet. Karlita komt ook langs als ze ons hoort zingen. Dushi wordt ze hier genoemd. Ze heeft voor Wietse een lekkere fles rosé meegebracht en eet met ons een hapje mee. We sluiten de dag op deze manier heel gezellig af.

  • 15 Oktober 2016 - 09:13

    Sandra Westra:

    Wat een prachtig avontuur en mooi om te lezen hoe goed Tessa het doet! Ik geniet van je verhalen! Liefs Sandra

  • 15 Oktober 2016 - 20:08

    Ellen Plas:

    Wat mooi om dit op deze manier te kunnen volgen!
    Goed bezig Tessa en familie!

    Liefs,
    Ellen

  • 15 Oktober 2016 - 23:20

    Anneke:

    Mooie verhalen Marcelle

  • 16 Oktober 2016 - 13:04

    Sietske :

    Wat leuk om alles even door te lezen. Zo krijg je een beeld van wat er zich allemaal bij jullie afspeelt. Wat een Koudummers ineens om jullie heen

  • 17 Oktober 2016 - 19:08

    Hannielootsma:

    Hele mooie verslagen en wat mooi dat alles zo goed gaat Hatelijke groeten aan iedereen
    Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1272
Totaal aantal bezoekers 67093

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: