Woensdag 'dockdag' - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Woensdag 'dockdag' - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Woensdag 'dockdag'

Door: Marcelle Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Goedemorgen allemaal!
Het is 07.00 uur in de ochtend en ik zit buiten alweer in mijn schrijfschrift. Ik wilde toch wel even wat op papier zetten over de dag van gisteren. Want ik heb wat gemist!! Boris zou rond 18.00 uur landen en Brenda had me gevraagd of ik hem met haar wilde ophalen. Daarom een auto geregeld welke om 16.00 uur afgeleverd zou worden. Wachtend in de lobby van het hotel spreek ik de vader aan van de duitse jongen die gisteren niet tot zwemmen met de dolfijn kwam. We stellen ons voor en hij verteld dat zijn zoon Fabio heet. Ik vertelde hem dat ik geraakt was om hem zo verdrietig en angstig te zien. Het lijkt me voor zijn ouders ook zwaar om dit avontuur dat ook zij voor hun kind zo graag wilden, zo te zien verlopen. Scheisse zoals de vader zelf zegt. Dan is de dame van het autoverhuur bedrijf er. Ik neem de sleutels in ontvangst en vraag wat uitleg over de automaat die ik moet gaan besturen. Geen navigatie aan boord dus Brenda en ik vertrekken tijdig vvoor het geval we de weg kwijt raken, want ja we moeten natuurlijk niet te laat komen. Brenda wil graag nog even bij de AH langs om een fles drank te halen. Ze is eerder met Elske bij AH geweest en hoopt mij er naar toe te navigeren. Bij de stoplichten toch maar rechtsaf. We belanden op een industrieterrein waar je eerlijk gezegd geen AH verwacht. We rijden wat te ver door maar gelukkig zag Brenda de AH-vlaggen vanuit haar ooghoek wapperen. Bestemming bereikt. We kopen er wat lekkere dingen voor op een toastje en als Brenda de likeur 43 ziet staan, schrikt ze zich een hoedje van de prijs.Meer dan 30 euro voor een fles. Ze besluit maar iets anders mee te nemen en als ze wil betalen blijkt ze haar pinpas niet te hebben geactiveerd. Dus moeders moet maar weer betalen. We vervolgen onze autorit en rijden over de hoge brug waarbij je een prachtig uitzicht hebt over Willemstad. Jammer dat je niet even stoppen kunt om foto's te maken. Rond 17.45 uur zijn we bij het vliegveld en kijken we of we Annica, de vriendin van Wietse, al zien. Boris is samen met Wietse 2,5 maand aan het rondreizen geweest. Vandaag zijn ze vanaf Miami onderweg naar Curacao om hier nog zo'n 11 dagen te vertoeven. Dan ineens gaat Brenda haar telefoon. Het is de moeder van Boris die verteld dat de piloot niet naar Curacao is gevlogen maar naar Aruba. Annica is inmiddels ook gearriveerd. De vlucht staat ineens niet meer op het aankondigingsbord, en nu?? Brenda informeert bij Inselair naar wat de verwachte aankomsttijd zal zijn. Ze wisten daar nog niets van de gewijzigde vlucht. Uiteindelijk krijgen we honger en eten bij 'Wendy's" iets, patat met spek en kaas om precies te zijn. Best lekker. Om 20.15 uur landen de mannen eindelijk en zijn we rond 22.30 uur terug bij ons hotel. Iedereen zit buiten te wachten op ons. Als slaapmutsje drinken we nog heerlijk een cocktail bij Hemingway en word ik bijgepraat over de therapiesessie. Ze vertellen hoe bijzonder en emotioneel het was geweest met Fabio vandaag. Het was gelukt om hem met de dolfijn te laten zwemmen. Hij was zomaar het water ingesprongen in zijn zwembroek en maakte samen met zijn therapeut zijn rondjes door het water. Hij kreeg na afloop van zijn sessie een applaus van allen die hem opwachtten. De tranen staan in mijn ogen als ik het hoor. Jammer dat ik dat niet live gezien heb. Vandaag geen plannen om iets te ondernemen en ik wil dan ook graag zien hoe het Tessa en Fabio vergaat. Ik heb de auto nog tot 16.00 uur vandaag. Ik stel voor om met beppe en haar zus Tine even naar Willemstad te gaan vanochtend. Alvorens nemen wij 's ochtends een duik in het zwembad dat net gereinigd is. Tessa vind het heerlijk. Daarna lekker gedoucht en om 11.00 uur stap ik met de dames in de auto. Ellen en Iepie gaan samen langs de boulevard en de anderen gaan naar het strand. We rijden langs de kust richting Willemstad waar ik een parkeerplek moet vinden. Ik rij een straatje in en vraag iemand of ik hier parkeren mag. Het is daar vrij parkeren en wij lopen richting de markthal. Bij binnenkomst lopen we recht op een kraam met hoeden af. Tine koopt een leuke hoed die haar beschermen zal tegen de felle zon. We lopen een rondje en gaan langs de waterkant verder in de richting van de pontjesbrug. We maken leuke foto's en tot 2x toe zien we hoe de pontjesbrug open gaat. Op een terrasje drinken we wat. We zochten eigenlijk om een ijssalon waar Tine over getipt was maar deze niet gevonden. Rustig aan lopen we terug naar de auto. We halen op de terugreis nog wat boodschappen en komen 14.30 uur weer bij het hotel. Ik tank gauw de auto af die opgehaald zal worden en lever de sleutel in bij de receptie. Vandaag is het dockdag en mogen broertjes en zusjes mee het dock op. We hopen stiekum dat Boris mee mag gaan, maar dat ging niet door. Sebastian verontschuldigt zich ervoor en Boris moet het van afstand gadeslaan. Er is aangegeven dat halverwege de sessie er 3 personen dichterbij mogen komen kijken. Tessa doet het geweldig en Brenda schreeuwt ons toe dat ze 2x "brenda" had gezegd. Ze straalt en daar worden wij ook blij van. Tessa gaat op het dock aan de gang met Sebastian en Philip en we zien hoe hij bezig is met haar voeten. Gisteren bij de evaluatie mochten ze aangeven of ze nog iets wilden zien. Op een bodyboard voort geduwd worden was wel wat Tessa erg leuk vond in 2013. Nubia kan dit ze een echter momenteel niet doen omdat ze een pijnlijke snuit heeft. Ze is in haar speelsheid met krabben in de snuit gebeten. Sebastian denkt in mogelijkheden en zo zien we dat Tessa op de buik van Nubia met een vaartje over het water gaat. Dan is het tijd dat beppe, Tine en Boris richting het dock mogen gaan. Van dichtbij kunnen ze zien hoe Tessa uitgedaagd wordt en haar rondjes met Nubia maakt. Tot 2 keer toe roept Tessa 'Beppe'! Ook 'eten' komt voorbij. Het loopt ook richting etenstijd. Na zoveel energieverbruik moet er straks ook weer iets in. We evalueren de sessie met Sebastian. Hij geeft aan dat hij het belangrijk vindt dat Tessa zich bewust is van haar lichaam. Hij heeft haar daarom op een zitzak laten zitten met een verzwaringsdeken, waarbij de armen niet gebruikt konden worden. Ze moest de keuzes die ze moest maken daarom laten zien met haar ogen. Dat deed ze heel goed. Tevens moest ze verschillende prikkelingen ervaren aan de voeten, zodat ze een betere balans Tkrijgen. Tessa is erg geneigd voorover te hangen met lopen. Sebastian vindt dat het lopen al beter gaat. We bedanken hem voor de uitleg en gaan richting appartement. Na een heerlijk bereide maaltijd door Beppe en Tine besluit ik om nog even te gaan liggen. Ik ben zo moe dat ik besluit mijn nachtrust in te gaan en sla deze keer het slaapmutsje af. Overigens de hele groep ging vanavond vroeg naar bed want iedereen was erg moe.

  • 13 Oktober 2016 - 23:24

    Reitsma B:

    Leuk om jullie verslag te lezen en dat het allemaal zo goed gaat
    Baukje ik zag je in de korte broek hier is het erg koud
    Alleen met Zietse wezen zwemmen
    Baukje veel plezier en lieve Groetjes Bauke

  • 14 Oktober 2016 - 09:16

    Saartje:

    Wat een bijzondere ervaring voor allemaal. Geniet van elkaar.

  • 14 Oktober 2016 - 11:16

    Matty Borst:

    Hallo allemaal,

    Wat schrijf je het weer prachtig op Marcelle, en wat geweldig dat Beppe ook mee is.
    Nog een hele fijne tijd verder toegewenst.
    Groetjes van Matty.

  • 14 Oktober 2016 - 12:08

    Yvonne:

    Wat een avonturen daar iedere keer op het vliegveld zeg! Maar wat fijn om te lezen dat Tessa het zo naar haar zin heeft en de therapie zo goed gaat! Lekker blijven genieten met en van elkaar! Lieve groet Yvon

  • 14 Oktober 2016 - 15:37

    Lida Van Saaze:

    Lieve Marcelle wat geniet ik van jou reisverslag,zit ademloos te lezen,en wat fijn dat het zoveel met Tessa doet.Geniet heerlijk van jullie vacantie lieverd,kus van tante Lida xxxx

  • 14 Oktober 2016 - 18:07

    Klaasje Bos:

    Wat toch mooie verhalen . Ik volg het wel elke dag maar reageer niet elke dag hoor!
    maar wat toch fijn dat Tessa het zo goed doet. En dat Beppe nog zo mooi mee kan beleven.
    Tessa doe goed je best meid!
    En Baukje en fam. Nog hele fijne dagen en geniet er van. Hartelijke groet voor iedereen van Klaasje.

  • 14 Oktober 2016 - 20:24

    Durkje Visser:

    Lieve allemaal, Marcelle wat een super leuke verslagen. Fijn te lezen dat Tessa het zo goed doet en dat jullie het zo gezellig hebben met z'n allen. Geniet ervan, en wij blijven jullie volgen. Groet en een dikke tút voor jullie allen.
    Liefs van Hank,Durkje,Hannah en Esmee.

  • 15 Oktober 2016 - 00:12

    Thijs:

    Hoi allemaal, Mar van Harte Gefeliciteerd ik neem er ff een borrel op XXX

  • 15 Oktober 2016 - 00:55

    Margriet Dijkstra:

    Van harte gefeliciteerd , marcella. En wat een mooie verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1599
Totaal aantal bezoekers 67090

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: