Finale dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Finale dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Finale dag

Door: Marcelle

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

We staan vandaag tijdig op want ons appartement aan de rechterzijde moet op tijd klaar zijn voor de komst van nieuwe mensen. We leggen wat geld neer voor de schoonmaaksters. Geweldig lieve vrouw hadden we, heel hartelijk.
Met de camera's weer in de aanslag leggen we nog zoveel mogelijk vast van vandaag. Het gaat geweldig goed de laatste therapie dag. In de oefenruimte gaat Tessa in het boek alle beesten langs en benoemt ze, uit zichzelf!! Joepie!! In het water gaat het ook super! Tessa geniet, lacht en praat. Naomi ging met de kidsclub niet meer snorkelen langs de kust want er staat veel te veel wind. Hoge golven botsen op de rotsen voor het CDTC. In hun werklokaal maakt ze haar knutselwerken af. Als de therapie sessie eindigt laat ik mijn tranen de vrije loop. Gauw de zonnebril op. Opnieuw denk ik aan iedereen die zich voor Tessa heeft ingezet met acties/donaties/sponsoring. Onze dank is groot, te groot om te verwoorden. Super bedankt voor dit onvergetelijke avontuur op Curaçao!
We wachten op Tessa die met Paul en Linda met allemaal mooie herinneringen komt aanzetten. We krijgen een geweldige foto, van Tessa met Paul en Papito in het water. Ze heeft een dolfijn geverfd vanochtend in de oefenruimte en tot slot krijgen we een dvd film als aandenken met onze Tessa in de hoofdrol. We evalueren de afgelopen weken en concluderen dat Tessa goede sprongen heeft gemaakt. Ze is rustiger, relaxter. Ze gebruikt goed haar vingers om duidelijk te maken wat ze wil, ze maakt keuzes en benoemt deze ook met ja en nee. Geweldig gewoon!! Paul vond dat ze vandaag de beste dag had van de afgelopen 10 therapiedagen.Wat zou ze wel niet hebben laten zien als ze hier nog 2 weken langer was gebleven zei Paul. Wij zijn dik tevreden en bedanken Paul en Linda met een lekkere fles wijn. Er wordt nog een groepsfoto gemaakt en Paul en Linda nemen met een knuffel afscheid van Tessa. We hopen hier in de toekomst nog eens te kunnen komen want de liefde en toewijding van de mensen van het CDTC voor patiënten en dolfijnen is overweldigend zoals we ook in het gastenboek hebben beschreven. Hiermee beëindig ik mijn schrijven voor Tessa's site. Met liefde gedaan. Houdt hem echter nog wel in de gaten want ik zal ongetwijfeld nog foto's en hopelijk filmpjes erop plaatsen. Wij gaan ons opmaken voor de terugreis. Tot ziens in Workum!

Liefs van ons allemaal.

• 25 Oktober 2013 - 19:58

Iepie:

Wat weer een prachtig verhaal sis!!
    En dan ook nog zo`n topdag als afsluiter......machtig!!!
    Echt geweldig dat het al zo veel opgeleverd heeft! Dat hadden we nooit durven dromen!!
    We zullen onze gedachten eens laten gaan om dit nogmaals voor Tessa te kunnen realiseren!! Daar gaan we voor!!! Denk dat ze ons in Workum en omstreken graag weer willen helpen na al deze succes verhalen gelezen te hebben!
    Goede reis en tot morgen!!

Liefs Iepie, Klaas en kids!!

• 25 Oktober 2013 - 20:05

Jose De Goeij:

Met tranen in me ogen lees ik je verslag, het zit er alweer op en wat fantastisch dAt jullie dit mochten mee maken en dat Tessa zoveel "sprongen" heeft gemaakt. Een hele goede terugreis en we spreken echt snel af xx liefs, je nicht Jose xx

• 25 Oktober 2013 - 20:14

Ellen:

geweldig te lezen en goede reis naar huis!!

gr. ellen

• 25 Oktober 2013 - 20:31

Itie:

Prachtige verhalen over alles wat jullie hebben beleefd met Tessa en met elkaar, Marcella, geweldig!
    Hopelijk hebben jullie een goede reis en een mooie thuiskomst! En dan de uitdaging om alles vast te houden wat jullie nu hebben beleefd en wat er allemaal geleerd is...
    Indrukwekkend! Hartelijke groeten, Itie

• 25 Oktober 2013 - 20:48

Vrony:

Ook jullie bedankt voor de mooie verslagen. Het voelde net of ik over de schouder mee keek
    ook voor mij was het mooi om het zo mee te mogen beleven.

tot in Bolsward.

• 25 Oktober 2013 - 20:48

Nel Visser:

dank voor je mooie verhalen!! wens jullie een goede terugreis.tot heel gauw.liefs je moederxxxxxxx

• 25 Oktober 2013 - 21:18

Nynke:

Lieve allemaal. Wat n geweldige afsluiter voor jullie. Wens jullie een hele goede reis terug naar huis. Groetjes Nynke X

• 25 Oktober 2013 - 21:56

Jitske:

Wat weer een prachtig verhaal! Nu nog maar een poosje nagenieten.
    Tot maandag!! Gr. Jitske

• 25 Oktober 2013 - 22:28

Tjitte En Aaltsje:

Hallo allemaal, wat is dit een mooie afsluiting van jullie vakantie aan curaçao en dat de dolfijnen therapie zo goed zijn werk heeft gedaan en dan ook nog een top dag als afsluiter. We keken elke dag uit naar jullie mooie verhalen en foto's. Een goede reis en oant moarn! !

• 25 Oktober 2013 - 22:40

Eelkje:

Wat geweldig en ontroerend om jullie reisverslag te lezen. Ik hoop dat jullie een goede reis terug hebben gehad. En dat Tessa en juliie nog lang plezier van deze vakantie hebben.

• 25 Oktober 2013 - 22:51

Suus:

Hartstikke bedankt voor het enthousiaste uitgebreide verslag. Fijn om het zo mee te beleven.
    Ik wens jullie een hele goede reis naar huis terug.

• 26 Oktober 2013 - 15:01

Joke :

Wat bijzonder allemaal Simon en Marcelle. Wat een mooi avontuur en wat fijn dat het zo goed gegaan is allemaal. Wat zullen jullie hier nog vaak en veel aan terugdenken. Dit heb je, kunnen ze je nooit meer afnemen. Veel mooie herinneringen en Tessa heeft ook nog z'n vooruitgang gemaakt. Lieve groeten Johan, Joke Piter en Daan.

• 26 Oktober 2013 - 15:12

THIJS:

Het is omgevlogen die twee weken, nu weer thuis en jullie zullen weer moeten wennen aan het Hollandse klimaat. Nu het Tessa verhaal is afgesloten, wil ik (als haar Opa) iedereen hartelijk bedanken die dit mooie avontuur voor Tessa hebben weten waar te maken. Zonder iemand tekort te willen doen, wil ik in het bijzonder Iepie Haanstra, Ellen de Ringh, Reina Woudstra en Pauline de Vries namens ons alle complimenteren en bedanken voor al het mooie en goede werk wat jullie hebben verricht voor Tessa.
    Thijs

• 26 Oktober 2013 - 15:52

Iepie:

Bedankt voor uw lieve berichtje opa Thijs!
    We hebben het graag gedaan en hopen het in de toekomst nog een keer voor haar te kunnen realiseren nu deze therapie zo positief voor Tessa is geweest!!
    Kus Iepie

• 26 Oktober 2013 - 17:20

Lida Van Saaze:

Marcelle wat hebben wij genoten van je verhalen,ook bij ons tranen van ontroering.Toevallig vanmiddag de uitzending gezien op tv zwemmen met dolfijnen geweldig wat men daar doet met kinderen.
    Mochten jullie weer gaan op onze steun kan je rekenen,Kus van ome Jaap en tante Lida,

• 26 Oktober 2013 - 19:23

Janneke Van Vliet:

Dank jullie wel voor dit speciale reisverslag. Ik heb genoten en ben ontroerd. We gaan er voor! Een warme groet, Janneke

• 26 Oktober 2013 - 19:51

Maaike:

Heel bijzonder wat jullie hebben meegemaakt. Bedankt voor de mooie verhalen en de foto's erg indrukwekkend. Welkom thuis en oant sjen! Groetjes Gerrit en Maaike.

• 26 Oktober 2013 - 20:03

Marije Altenburg:

Wat bijzonder om jullie reis te mogen volgen.
    We hebben er van genoten. Zo indrukwekkend allemaal.
    Nu maar heerlijk nagenieten.
    Groetjes Marije
    (Moeder van lyanna, van it Opstapke)

• 26 Oktober 2013 - 20:07

Sjoerdje:

Wat weer een super verslag, bedankt dat we zo mee mochten genieten van de verhalen en de foto's en filmpjes. Prachtig om te lezen dat de therapie voor tessa zo positief is afgerond.
    Geniet nog maar lekker na van jullie reis naar Curaçao
    Wolkom thus!!!
    Johan,sjoerdje ,niels,mark en sanne

• 26 Oktober 2013 - 20:29

Ellen:

Opa Thijs we hebben het graag gedaan en als je dan met eigen ogen kunt zien en meebeleven hoe ze er op reageerde en wij van haar hebben mogen genieten is met geen woord te beschrijven! En voor de familie Wiersma lekker sliepe!

• 26 Oktober 2013 - 22:02

Jellie En Martine:

Wat was het prachtig om al die mooie reisverslagen te mogen lezen! En wat heeft Tessa al sprongen gemaakt! We zijn ontzettend benieuwd, als ze binnenkort weer bij ons komt op het logeerhuis. We hopen dat Tessa (en ook de rest van de familie) heel veel heeft gehad aan de therapie en dat wij wellicht een bijdrage kunnen leveren in haar verdere ontwikkeling.
    Helaas hebben we nog niet de tijd gevonden om ook alle filmpjes te bewonderen, maar hier gaan we zeker binnenkort eens rustig de tijd voor nemen!
    In ieder geval nu eerst maar even lekker bijkomen van deze indrukwekkende weken.
    Groetjes van Jellie en Martine (Logeerhuis HJEM).

• 27 Oktober 2013 - 11:16

Heidi Zeegers:

Wat was het fantastisch om jullie verslagen te lezen, indrukwekkend!!
    En wat mooi dat Tessa er zo positief op reageerde. Nu echt even afkicken en nagenieten! Dikke knuffel voor Tessa groeten, Heidi.

• 27 Oktober 2013 - 12:40

Gerrit:

Dat is weer een ontroerend verhaal. Prachtig om te lezen dat Tessa zulke grote sprongen voorwaarts heeft gemaakt. Welkom terug in Workum. Groet van Gerrit.

• 27 Oktober 2013 - 20:01

Aagje:

Alloha,

Wolkom thús allegearre! Wat indrukwekkende verhalen, wat een mooie foto's en wat prachtige belevenissen om op terug te kijken. Geweldig dat dit voor Tessa en jullie mogelijk is gemaakt. Ook fijn dat wij er op een afstandje van mee konden genieten. Super Marcelle! En dan nu weer terug in Workum, weer acclimatiseren en alles een plekje geven. Lekker nagenieten!

Groetnis fan Aagje (It Mearke)

• 30 Oktober 2013 - 08:25

Eric Groen:

Hoi buurtjes, heb met veel plezier jullie ervaringen op en verhalen over Curacao gelezen, geweldig! Groetjes, ik ben weer enroute Abuja, spreek jullie in december ongetwijfeld. Grtz,
    Eric