Nog één nachtje en dan... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Nog één nachtje en dan... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje en dan...

Door: Marcelle

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

Nog één nachtje en dan.... komt Tessa's avontuur op Curaçao tot een einde.
Goedenavond zeg ik maar want bij jullie is het nu nacht als ik dit schrijf. Als jullie dit lezen hebben wij Tessa's laatste verrichtingen bij het CDTC gevolgd. Vandaag hebben we weer een bijzonder mooie dag beleefd. Tessa had er weer plezier in. Tijdens de oefeningen binnen heeft ze laten zien dat nieuw aangeboden dingen zoals de tamboerijn direct herkend werden. Ze hebben gelukkig ook opnames gemaakt van wat er binnen precies aangeboden werd zodat wij dit in een later stadium kunnen terugzien. Ze vond de bellenblaas geweldig die voorbij kwam. Paul vertelde dat wanneer Tessa geen keuze maakt bij iets, hij het initiatief neemt en zegt: " als jij niet kiest, kiest Paul". Vaak leidt dit tot een volmondig "ja" of "nee". Hij gelooft dat ze baat heeft bij de ondersteunende groene JA en rode NEE kaart. Dit is duidelijk voor haar. Hier gaan we thuis zeker mee verder. Tijdens haar zwem met Papito kwamen ook de nodige woorden weer voorbij. Ze genoot zichtbaar. Naomi en maatje Bart kwamen samen met de begeleiders van de kidsclub even kijken bij Tessa. Ook Bart's vader en Daan wilden zien hoe het met Tessa ging. Erg lief en belangstellend. Tessa kraaide weer van blijdschap, toen Papito zijn kunsten kwam vertonen. Wat ons niet was opgevallen, maar Paul wel was dat Tessa nieste in het water zonder een aanval te krijgen. Later echter, bij het werken achter de muur kreeg ze er alsnog een. Het 2e gedeelte van de therapiesessie was Tessa hierdoor een stuk rustiger, wat ook zijn werking kreeg op Papito. Heel rustig kwam hij zij aan zij naast haar zwemmen om elkaar vervolgens in de ogen te kijken. Magische momenten. Ondanks al meer dan 1400 foto's op Karels camera en dan onze eigen opnames nog, blijven we foto's maken en korte filmpjes. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Op een bepaald moment zwemt Tessa zelfs met 2 dolfijnen. Dat vind ze helemaal super.
We vinden het top dat zovelen ons gevolgd hebben tijdens ons verblijf hier. We hebben met veel plezier alle verhalen en foto's op de site geplaatst. Zodra ik thuis ben zal ik eerst 'waarbenjij.nu' benaderen. Ik heb hen, via mijn vader, verzocht om ons van advies te voorzien i.v.m. de niet te plaatsen filmpjes. Tot op heden helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Nog steeds plaats ik filmpjes op mijn Facebook, dus mocht je die willen zien, nodig jezelf uit en ik voeg je toe. De tijd vliegt om en Tessa mag alweer afscheid nemen van Papito en hem gedag zwaaien. Dat doet ze niet, maar ja het is ook zo inspannend geweest. Ik ben al begonnen met het pakken van de koffers. Vanavond treffen we de gezellige Nederlandse families nog even bij Hemmingway. Bart eet vanavond patat bij ons. Als hij Tessa uitdaagt tot het noemen van zijn naam, laat ze het eerst afweten, maar plotseling zegt ze BART. Bart komt juichend naar ons toe. "Ze heeft mijn naam gezegd", roept hij. We hebben het allemaal gehoord en stralen. Het afscheid nadert en iedereen geniet van elkaars kinderen bij Hemmingway later. We dansen met ze. Er worden nog wat foto's gemaakt van hen. Sander Janson van het programma Campinglife kwam ook nog even bij mij zitten om een praatje te maken. Hij vertelde dat hij bij Marnix en Chantal de presentatie en cheque overhandiging had gedaan in Rotterdam voor de benefietactie voor hun zoon Daan. Kim heeft moeite met afscheid nemen. Geeft niks, we knuffelen elkaar even en zeggen gedag. Tessa is moe en moet lekker naar bed. Karel en Simon keren rond 23.30 uur terug. Hij verteld dat hier volgende week de Amstel Gold Race plaatsvindt. Hij heeft nog even een praatje gemaakt met Leo van Vliet die ook bij Hemmingway was. Een leuke laatste avond daar dus.

  • 25 Oktober 2013 - 20:06

    Johan En Henny:

    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal. Voor iedereen een verdiende vakantie. Ontroerend wat deze therapie teweeg brengt en niet alleen bij Tessa. Geniet van alle mooie dingen

  • 25 Oktober 2013 - 20:41

    Vrony:

    prachtig, wat een belevenis. om nooit te vergeten, Voor jullie allemaal, een hele goede terugreis en dat jullie hier heel lang van mogen genieten, Het zij jullie van harte gegund,


  • 25 Oktober 2013 - 20:44

    Nel Visser:

    wat een fijn verslag weer .ik zie alles voor me .morgen nog en dan weer huiswaards.liefs mam

  • 25 Oktober 2013 - 20:53

    Iepie:

    Machtig!
    Ik zie Bart z`n olijke koppie al stralen toen Tessa zijn naam zei!!
    Al met al een belevenis om nooit te vergeten!!
    Liefs Iep

  • 25 Oktober 2013 - 21:09

    Nynke:

    Wat was t geweldig om jullie tijdens jullie reis te kunnen volgen. Ook nu schieten de tranen weer in mn ogen. Geweldig dat er zoveel bereikt hebben met deze therapie. Echt super!

  • 25 Oktober 2013 - 21:27

    Gerda:

    Bedankt dat we jullie avontuur zo uitgebreid mochten volgen. Fijn dat alles zo goed is verlopen en dat Tessa nieuwe dingen heeft geleerd. Daar moeten we het binnenkort maar eens over hebben, want daar gaan we natuurlijk mee verder. Nog even genieten met z`n allen en een hele goede terugreis toegewenst!

  • 26 Oktober 2013 - 17:45

    Sandra Lindeman:

    bedankt voor het delen van jullie ervaringen!!!!
    ik zie er naar uit om Tess komende week weer te zien.Zit zelf niet op facebook,dus ben nog erg benieuwd naar de filmpjes,misschien nog even bij een ander zien.
    goede terugreis.
    groetjes sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 67119

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: