Nog een dagje luieren en Tessa's topdag. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu Nog een dagje luieren en Tessa's topdag. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Wiersma - WaarBenJij.nu

Nog een dagje luieren en Tessa's topdag.

Door: Marcelle

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

Nadat Tessa dinsdag haar therapie heeft gehad stappen ik, Ellen, Iepie, Brenda en Karel in onze moeilijk op gang komende Hyundai. Ik moet hem flink op zijn staart trappen wil hij wat snelheid krijgen. Vandaag gaan we naar de Jan Thiel baai, zo'n 8 kilometer bij ons vandaan. Ellen had gehoord dat Renske uit Workum daar bij Zest werkt. Daar aangekomen kopen we onze beach pasjes en zoeken een 5-tal strandstoelen uit. Ellen heeft intussen al even geïnformeerd naar Renske maar die is deze dag vrij. Het is een groot strand met verschillende leuke tenten. Ook wel een beetje decadent. Maar we klagen niet. We genieten van de zon, het water, en tijdens het snorkelen van de diverse vissoorten onder water. We smeren ons trouw in met zonnebrand maar omdat ik nog niet zo gebruind was besloot ik net als Brenda gisteren, me in te smeren met Haarlemmer bruin olie. We noemen het ook wel Haarlemmer rood want Brenda was eerder hierdoor flink rood geworden i.p.v. bruin. Na de nodige zon te hebben opgedaan nemen we een verfrissende duik en smeren ons opnieuw in. Toch maar ff een hogere factor gebruikt want de zon brandt fel. We chillen en eten wat op een loungebank en rond half 4 besluiten we huiswaarts te keren. We kopen nog wat leuke souvenirs voor familie. We moeten nog wat boodschappen halen op de terugweg. Als we terugkomen bij ons appartement ga ik op zoek naar Naomi want ik wil horen of ze ook mee wil op de boot vanavond. Om 17.30 uur vertrekt deze rolstoel geschikte boot voor sightseeing by night en om de zonsondergang te zien. Ze wil wel graag want haar maatje Bart gaat ook met z'n ouders. We besluiten dat Simon met Tessa thuis blijft. We zien de tocht van zo'n 2 uur met haar niet zitten. Iepie en Ellen willen graag hun laatste avond uit-eten en hebben hierbij Karel en Brenda uitgenodigd. Achteraf gezien maar goed dat Tessa niet mee was want ze kreeg een aanval die zo'n 10 minuten aanhield. Ze moest medicatie toegediend krijgen om de aanval te doen stoppen. Zo jammer, maar helaas het gebeurt. Soms vraag ik me wel eens af of dit haar ook beperkt in haar communicatie. Of er ook dingen/woorden die ze voorheen wel kon, verloren zijn gegaan. Ik vrees van wel. Ondertussen voeren wij met de boot langs de kust van de Jan Thiel baai en door de Caracasbaai gingen we prachtige woningen bewonderen waar naar het schijnt verschillende BN'ers een woning bezitten. Prachtig om de tafelberg van dichtbij te zien. Ik had een tip gekregen dat je deze berg het beste in de ochtend zou kunnen gaan beklimmen. Nou had ik een excuus, 08.00 uur 's ochtends therapie, maar ik ben bang dat het hem anders ook niet was geworden. Wat is dat ding hoog. Na terugkomst in de haven heb ik wat patat + frikandellen gehaald want we moesten ook nog eten. Tessa had wel zin in wat! Daarna lekker maar op bed want morgen mag ze weer vroeg aan 't werk. Vanochtend een bijzonder opgewekte Tessa die gelukkig zonder voorafgaande aanvallen aan de therapie kon beginnen. Ze heeft er duidelijk zin in. Het verliep dan ook bijzonder goed. Ze was gericht bezig geweest met haar oefeningen en met Papito. Ze heeft meer moeite met het woord 'ja' te zeggen dan 'nee'. Ze beaamt wel dingen met ja, door te knikken of te pakken, maar benoemt het woord niet. Ze heeft tijdens de training zelfs 'wasdat' (wat is dat) gezegd. Perplex. Ze genoot van alles wat voorbij kwam met Papito. Het moment dat Papito zelf met Tessa danst en later zijn kop in haar nek neerlegt was vertederend. Optimaal genieten voor ons allemaal. Iepie en Ellen waren blij dat ze dit nog konden meekrijgen vandaag. Ze bedanken Paul en Linda voor de unieke momenten. Ze vertrekken vanmiddag rond 12.30 uur. Ze drinken gezellig met ons nog wat bij Hemmingway voor de laatste keer. We wachten in ons appartement tot de bus arriveert die hen naar Hato zal brengen. We bedanken de dames voor hun geweldige steun en zwaaien hen uit. Wat hebben we van ze genoten. Wat fantastisch dat we op hun een beroep hebben mogen doen tijdens ons verblijf hier. Bedankt kanjers!
Karel en Brenda willen graag nog een bezoek aan Willemstad brengen. Aangezien ik als chauffeur te boek sta, stapt moeders 's middags weer in het autootje. We blijven niet te lang weg zei ik nog.....
Simon blijft bij Tessa die lekker ligt te slapen. Nu mijn vaste tomtom Ellen er niet meer was, moest ik op mijn gevoel erheen rijden. Met kaartlezer Karel naast mij, reed ik met een kleine omweg, de heenreis naar Willemstad. We winkelen gezellig, en kopen wat souvenirs. In de Heerenstraat staat een man met 2 leguanen waarmee je tegen betaling op de foto kunt. Deze kans laat Karel, maar ook Brenda niet aan zich voorbij gaan. Euwwh, niks voor mij. We laten ons naar de overkant brengen met de gratis boot die naast de pontjesbrug ligt. In de haven liggen 2 grote cruiseschepen. Indrukwekkend om te zien. We lopen een marktje over en dan zien we dat de pontjesbrug op zijn plaats ligt en bewandeld kan worden. Later lopen we hierover terug richting auto. Nu weer terug.... Hoe was het ook alweer? Toch net de verkeerde afslag genomen en dus belanden we op de grote, hoge brug in een verkeerde rijrichting. We keren ergens en vervolgen onze reis. We moeten ook nog boodschappen doen, maar waar zat die supermarkt nou precies. Was het nou deze afslag of toch de volgende? Je begrijpt het al.... uiteindelijk kwamen we rond 17.00 uur weer aan bij de Dolphin Suites. We koken onze laatste aardappelen en eten lekker met elkaar. 's Avonds nog even met z'n allen naar Hemmingway voor een drankje en nu maar gauw onder de wol. Oant moarn!

  • 24 Oktober 2013 - 12:01

    Maaike:

    Wat weer een prachtig verhaal, we genieten allemaal een beetje mee! Heel indrukwekkend wat Tessa meemaakt en ondervind met de dolfijnen. Nog een fijne tijd en alvast een goeie reis.
    Groeten Gerrit en Maaike.

  • 24 Oktober 2013 - 12:23

    Ellen:

    Wij zijn weer in Nederland! Jullie ook bedankt voor de geweldige week! Groetjes aan iedereen daar en tessa geniet nog ff van papi! En de groetjes aan dushi! Dikke tut ellen

  • 24 Oktober 2013 - 12:50

    Nel Visser:

    lieve allemaal .weer genoten van het verhaal.nog de laatste dag en morgen weer op reis! hoop dat het net zo goed gaat als op de heenreis.het is omgevlogen .gauw tot ziens liefs mam

  • 24 Oktober 2013 - 13:02

    Jan En Trijntje:

    Leuk al die verhalen, geniet nog lekker even met zijn allen van dit mooie avontuur.

    Gr. Jan en Trijn

  • 24 Oktober 2013 - 13:29

    THIJS:

    Ik moet zeggen dat jij in de zeer vroege (Curacao tijd) ochtend uren weer een leuk verhaaltje heb
    geschreven. Geniet nog van de periode dat jullie daar zijn, en ik kijk uit naar de nieuwe foto's.
    Pa

  • 24 Oktober 2013 - 13:54

    Jitske:

    Heerlijke foto's en weer een fijn leesbaar verhaal!
    Morgen meer? Geniet nog maar een paar dagen!
    Gr Jitske

  • 24 Oktober 2013 - 20:21

    Ans Miedema:

    Hallo Marcella en familie. Wat een heerlijk reisverslag heb ik weer gelezen. Dat doe je goed Marcella, verborgen talent. En wat een mooie filmpjes worden er gemaakt. Fijn dat we vanaf thuis mee mogen genieten van jullie bijzondere reis. Succes en veel plezier nog de komende dagen en tot gauw. Dikke tut van Ans.

  • 24 Oktober 2013 - 22:02

    Jan-Peter:

    Hoi Simon, Marcelle en bern.
    Indrukwekkend wat jullie meemaken met Tessa! Mooie verslagen. We beleven het helemaal mee. Geniet er nog maar even van. Groet Jan-Peter en fam.

  • 24 Oktober 2013 - 22:20

    Getsje Stellingwerff:

    Wat een prachtig verhaal en hele mooie foto's!
    Wat hebben jullie een mooie , bijzondere tijd metelkaar gehad! Deze indrukwekkende ervaring neem je voor altijd met je mee. Een goede reis alvast allemaal en Marcella bedankt dat we alles konden volgen dmv je mooie verhalen, filmpjes en foto's, geweldig!
    Gr Getsje

  • 24 Oktober 2013 - 22:35

    Janke:

    Wat een verhalen en wat goed dat Tessa het zo goed doet. Nog lekker genieten van de zon,voordat jullie weer in Nederland zijn. Goed blijven smeren he :)! Gr. Thijs, Janke en kids

  • 24 Oktober 2013 - 22:52

    Ella:

    Wat een mooie verhalen. Super dat Tessa het zo goed doet. Nog maar even genieten met zijn allen xx van ons allemaal

  • 24 Oktober 2013 - 23:02

    Jessica Van Der Spil:

    Hallo fam. Wiersma,
    Wat een fantastisch avontuur beleven jullie! Ik heb zojuist alle foto's en verhalen gelezen ('k was er nog niet eerder aan toegekomen), maar geweldig om te lezen, zeg! En wat een vooruitgang heeft Tessa geboekt, gaaf. Nog heel veel plezier daar en voor Tessa: zet 'm op, meid! Alvast een goede terugreis en tot op It Mearke!
    Jessica (fysio)

  • 25 Oktober 2013 - 11:39

    Antje:

    't is elke dag genieten met die verhalen van jullie! Fijn dat het zo goed gaat met Tessa en dat ze er van geniet (jullie natuurlijk ook!). Een belevenis om nooit te vergeten! Geniet van jullie laatste dag aldaar en alvast een goede reis terug. Groeten Antje

  • 25 Oktober 2013 - 15:24

    Vrony:

    wat een meeliften op zo een unieke belevenis. Ik geniet er volop van. Ik wil jullie bedanken voor jullie prachtige verhalen. dank je wel dat ik dit van de andere kant van dew ereld mocht meemaken. een hele goede reis terug, ennne Tessa, blij je maandag weer te zien hoor.

  • 25 Oktober 2013 - 20:54

    Nynke:

    Reactie is wat laat maar kwam er niet van jullie verhaal eerder te lezen. Blijft mooi om jullie verhaal iedere keer te lezen.

  • 25 Oktober 2013 - 20:54

    Nynke:

    Reactie is wat laat maar kwam er niet van jullie verhaal eerder te lezen. Blijft mooi om jullie verhaal iedere keer te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Tessa

Ik ben Tessa Wiersma. Mijn moeder heeft voor mij een account aangemaakt omdat ik dit zelf niet kan. Samen met mijn familie zal ik in oktober afreizen naar Curaçao om daar de dolfijn therapie te gaan volgen. Dit kan ik gaan doen doordat vele lieve mensen dit voor ons hebben mogelijk gemaakt. Een ieder kan ons gaan volgen via deze site.

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1919
Totaal aantal bezoekers 67124

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Opnieuw een dolfijne belevenis

11 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Dolfijntherapie voor Tessa

Landen bezocht: